Haberler | Son dakika haber

Haberler ve son dakika gelişmeleri | Güncel haber

YouTube’a yeni özellik: Arama sonuçlarına yapay zeka geliyor

YouTube, arama sonuçlarında kullanıcılara aradıklarıyla ilgili en yararlı görüntü kliplerini öne çıkaracak yapay zeka dayanaklı özetler özelliğini test etmeye başladı.
Haber Merkezi

Eğer son vakitlerde Google’da bir arama yaptıysanız, sonuç sayfasında “AI Overviews” (Yapay Zeka Özetleri) olarak isimlendirilen ve aradığınız mevzuyla ilgili bilgileri derleyip sunan bir kısımla karşılaşmış olabilirsiniz.

BENZER ÖZELLİK YOUTUBE’A GELİYOR

Şimdi ise Google, misal bir konsepti görüntü platformu YouTube’a taşıyor. Şirket, ABD’deki az sayıda YouTube Premium abonesiyle sonlu İngilizce arama sorgularında, yapay zeka dayanaklı görüntü özetlerini test etmeye başladı.

Google Arama’daki metin özetlerinin tersine, YouTube’daki bu özellik, belli görüntüler için bir tıp değerli anlar makarası üzere çalışacak.

YOUTUBE YAPAY ZEKA ÖZETLERİ NASIL ÇALIŞACAK

Google, YouTube Topluluk forumlarında yaptığı açıklamada, “Bu yeni özellik, arama sorgunuz için en faydalı olacak görüntü kliplerini vurgulamak için yapay zekayı kullanacak.” dedi.

Bu özetlerin daha çok eser araştırması yaparken (örneğin, ‘en düzgün gürültü önleyici kulaklıklar’) yahut belli bir pozisyon hakkında bilgi ararken (örneğin, ‘San Francisco’da ziyaret edilecek müzeler’) gösterilmesi bekleniyor.

Yapay zeka, arama sorgusuyla ilgili görüntülerden en alakalı kısımları otomatik olarak seçip bir özet klip oluşturacak. Bu sayede kullanıcıların aradıkları bilgiye daha süratli ulaşması hedefleniyor.

İÇERİK ÜRETİCİLERİ İÇİN ENDİŞELER

Ancak bu yeni özellik, YouTube içerik üreticileri için gelir modeli ve yapay zeka tarafından oluşturulan özetlerin kendi gelirlerini nasıl etkileyeceği konusunda kimi soru işaretleri doğuruyor.

Google Arama’daki yapay zeka özetleriyle ilgili en büyük kaygılardan biri, Google’ın kendi özetinin, olağanda arama sonuçlarındaki yayıncı sitelerine gidecek olan trafiği kendine çekmesiydi.

Benzer halde, yapay zeka takviyeli görüntü özetlerinin YouTube’a getirilmesi, içerik üreticilerinin görüntülerinin tam olarak izlenmesini yahut reklamlardan elde ettikleri geliri azaltabileceği tasasını taşıyor.